بی کلک

آرکادی ولدوس پیانیست نامی روس در ایران روی صحنه می رود

آرکادی ولدوس، پیانیست نامی جهان در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران روی صحنه می‌رود.
ولدوس که در ۱۹۷۲ در سن پترزبورگ روسیه به دنیا آمد، زیر نظر پدر و مادر خود که خواننده بودند آموزش موسیقی و تحصیل در این زمینه را آغاز کرد و از هشت سالگی به نواختن پیانو پرداخت.

او تحصیلات جدی موسیقایی خود را در کنسرواتوار سن‌پترزبورگ شروع کرد و در ادامه به کنسرواتوار مسکو زیر نظر گالینا اگیازاروف رفت. ولدوس با برخی از بزرگ‌ترین ارکسترهای مشهور جهان، از جمله ارکستر فیلارمونیک برلین، ارکستر فیلارمونیک وین، ارکستر سمفونیک سان فرانسیسکو، ارکستر نیویورک، ارکستر لندن، ارکستر فیلارمونیک روتردام، ارکستر فیلارمونیک لس‌آنجلس، ارکستر فیلارمونیک شیکاگو، ارکستر فیلارمونیک بوستون کار کرده است.
او همچنین با برخی رهبران بزرگ ارکستر دنیا مانند، زوبین مهتا، جیمز لوین، سجی‌اوزاوا، لارنس فاستر، ولادیمیر اشکنازی، دیوید زینمن، لورین مازل، میونگ چانگ و مایکل توماس فعالیت داشته و از ویژگی‌های بارز نوازندگی‌اش می‌توان به اجراهای ترکیبی او و اجرای شفاف و رسای نت‌ها اشاره کرد. این نوازنده پیانو قرار است در این اجرا قطعاتی از موتزارت، شوبرت، شومان و تعدادی دیگر از آهنگسازان نامی را اجرا کند. حضور ولدوس در ایران می‌تواند در راستای گسترش ارتباط فرهنگی ایران و دیگر کشورها بسیار مؤثر باشد.