بی کلک

آیا مالیدن سیب زمینی به زیر بغل ها بوی عرق را کم می کند؟!

هم درست است و هم نادرست! تعریق زیاد و بوی ناشی از آن که به دلیل ترکیب عرق (خود عرق بدون بو است) با مواد و باکتری های موجود روی پوست ایجاد می شود...

مشکلات زیادی را برای فرد به وجود می آورد و حتی روی روابط اجتماعی فرد نیز تاثیر منفی می گذارد. اولین و بهترین راه رفع این مشکل رعایت بهداشت فردی است اما گاهی این روش به تنهایی کافی نیست. اینجاست که انواع و اقسام روش های خانگی به فرد پیشنهاد می شوند. یکی از این باورهای قدیمی درباره کاهش میزان و بوی عرق, استفاده از برش های سیب زمینی و مالیدن آن به بخش هایی مانند زیر بغل هاست که معمولا بیشتر عرق می کنند.

اگرچه بعضی از افراد از این روش نتیجه گرفته اند اما هنوز نمی توان آن را به عنوان یک راه حل قطعی ارائه داد.

تاثیر سیب زمینی در کاهش میزان و بوی عرق مبنای علمی ثابت شده ای ندارد ولی در بعضی از تجربه ها و آزمایش های محلی مشاهده شده است که برش های سیب زمینی با جذب عرق بیش از حد زیر بغل ها به شکل گذرا حس راحتی و آرامش بیشتری برای فرد ایجاد می کند.

با این حال, اگر بیش از حد و به طور غیرطبیعی عرق می کنید بهتر است قبل از هرکاری به متخصص پوست و مو مراجعه کنید.

همچنین متخصصان طب سنتی نیز پیشنهاد می کنند برای پیشگیری از بوی بد عرق بهتر است از مصرف مواد غذایی که باعث افزایش بوی بد بدن می شوند خودداری کنید. از این نوع مواد غذایی می توان به شنبلیله, سیر, پیاز, ترب, سبزی شاهی و خردل اشاره کرد. از سوی دیگر, از مواد غذایی کاهنده تعریق نیز می توان برنج, سماق, عدس, رب انار, آبلیمو و ترشی ها را نام برد.

برای رفع عرق و بوی بد آن می توانید ترکیبی از سفیداب قلعی و روغن گل سرخ را به بدن تان بمالید.

همچنین ترکیبی از گل ارمنی, مردار سنگ, گل سرخ و گلاب نیز می تواند برای حل این مشکل موثر باشد. در نهایت ترکیب گل سرخ, گلنار, مورد, کندر, اقاقیا, گلاب یا روغن گل سرخ نیز بی تاثیر نیست.»