بی کلک

تصویر/ میمونی که یک شهر را علاف خودش کرد

سخنگوی شهرداری هیوگا امروز چهارشنبه اعلام کرد: بسیاری از شهروندان از سوی میمون مورد حمله قرار گرفته و مجروح شده اند.

 

۲۸۰ شکارچی، مامور پلیس و آتش نشانی بسیج شدند تا یک میمون آشوبگر که حدود ۲۰ نفر را گاز گرفته بود، دستگیر کرده و به مجازات برسانند.

 

اهالی شهر کوچک هیوگا در جزیره کیوشو ژاپن از آخر ماه اوت تا روز دوشنبه از ترس یک میمون گونه ماکاک مهاجم لحظه ای آسوده نبودند.

 

این میمون هر فردی را که بر سر راهش می دید مورد حمله قرار داده و او را گاز می گرفت. افرادی که فقط یک گاز میمون را می چشیدند خوش شانس تر از آنهایی بودند که میمون چندین بار آنها را گاز گرفته و با چنگ سر و صورتشان را مجروح می کرد.

 

در مدت ۱۰ روز دستکم ۱۸ نفر قربانی این ماکاک بزن بهادر شدند. تا اینکه شهرداری هیوگا تصمیم گرفت علیه میمون دست به اقدام بزند.

 

 

روز یکشنبه گذشته بیش از ۵۰۰ نفر از اهالی داوطلب ، ماموران پلیس و آتش نشانی  شهر هیوگا را زیر و رو کردند اما میمون را نیافتند. روز دوشنبه شهرداری ۲۸۰ شکارچی، مامور پلیس و آتش نشانی را برای دستگیری ماکاک بسیج کرد.

 

این بار ماموران موفق شدند ماکاک دیوانه را در یک خانه متروکه پیدا کرده و او را به دام بیاندازند.

 

سخنگوی شهرداری هیوگا امروز چهارشنبه اعلام کرد: بسیاری از شهروندان از سوی میمون مورد حمله قرار گرفته و مجروح شده اند. این مساله بسیار وخیمی برای شهر ما محسوب می شد.

 

وی افزود: پس از دستگیری ماکاک، شهرداری با تعدادی از باغ وحش ها و مراکز دانشگاهی تماس گرفت تا میمون را به آنها بسپارد اما هیچ یک این میمون شرور را نپذیرفتند، مقامات شهرداری هم ناگزیر با تزریق دارو به عمر حیوان خاتمه دادند.

 

وی گفت: هنوز ماموران به گشت زنی در خیابان های هیوگا ادامه می دهند تا در صورتی که سایر میمون ها هم شرارت کنند، آنها را به مکافات عملشان برسانند.

 

در مناطق روستایی ژاپن و به ویژه در شمال این کشور میمون های گونه ماکاک به طورت گروهی در مناطق مرتفع جنگلی زندگی می کنند.