بی کلک

توصیه‌های نیوشا ضیغمی برای بازسازی پوست در فصل پاییز

برای اینکه پوست و موی زیبایی داشته باشید, می توانید توصیه های نیوشا ضیغمی را بشنوید.

 

او مدتی است انستیتو زیبایی تاسیس کرده و در این کار استخوان خرد کرده است!
وسیع ترین سیستم ایمنی بدن یعنی پوست در مقابل وزش ها و سوز بی امان پاییز ناتوان است. به این دلیل که سوز پاییز و زمستان هر دو مثل سوزن در پوست فرو می روند. به همین دلیل در فصل پاییز پوست در معرض ابتلا به انواع آسیب ها قرار می گیرد, به ویژه پوست هایی که اصلا مراقبت نشده و یا به درستی مراقبت نمی شوند. برای آنکه در فصل پاییز پوست سالمی داشته باشید, باید بعضی عادت های قبلی را تصحیح کرده و از پوست تان متناسب با فصل پاییز مراقبت کنید.

 

 

پوست و مو در فصل تابستان در معرض نور آفتاب قرار داشته اند؛ به همین دلیل در فصل پاییز مستعد خشک شدن هستند. به این معنی که با تغییر فصل, پوستی که در تابستان آب خودش را بر اثر تابش نور از دست داده با سوز پاییز, در معرض آسیب های شدید قرار دارد. پس باید به دقت از پوست مراقبت کرد.
شناسایی پوست
می دانید جنس پوست تان چیست؟ خشک, چرب یا مختلط؟ بنابراین اولین نکته, شناسایی نوع پوست است. اگر این نکته را می دانید, بنابراین می توانید کرم مناسب پوست خود را در فصل پاییز بخرید.
شناسایی آسیب ها
آنهایی که در فصل پاییز بیشتر ساعت های روز را زیر نور آفتاب, حمام آفتاب گرفته اند و به دلیل آفتاب شدید و کلر استخر, رنگ پوست شان کدر و پژمرده شده و بخش هایی از پوست بدنشان نیز اصطلاحا چرمی شده است, باید از محصولاتی استفاده کنند که با تامین آب و چربی مورد نیاز پوست, دوباره آنها را تازه کنند. اولین قدم جایگزین کردن محصولات آرایشی-بهداشتی مورد استفاده در فصل تابستان با محصولات پاییزی است. برای این منظور با مشاور پوست مشورت کنید. این مشاور باید در داروخانه مطمئن و معتبری که می شناسید, حضور داشته و یا در کلینیک مراقبت از پوست معتبر درحال فعالیت باشد.
برنزه ها تعطیل
در طول تابستان به دلیل آنکه بسیاری استخر رفته و حمام آفتاب می گیرند, رنگ پوست تغییر می کند. اما در فصل پاییز هم بعضی دوست دارند این رنگ ثابت بماند. اما استفاده از برنزه کننده ها هرچند در همه فصل های سال توصیه نمی شود, در فصل پاییز استفاده از این برنزه کننده ها اصلا توصیه نمی شود. به این دلیل که پوست را بیشتر از هر فصل دیگری خشک می کنند.
بنابراین سعی کنید از کرم های ترمیم کننده استفاده کنید تا پوست ترمیم شود. علاوه براینکه در فصل پاییز برنزه شدن یا برنزه ماندن پوست مانند فصل بهار و تابستان طبیعی نیست. به همین دلیل اگر معیار شما برای زیبا بودن هم پوست برنزه است, برنزه ماندن در فصل پاییز مانند تابستان, ظاهر را نیز زیبا نمی کند. پس استفاده از برنزه کننده ها را کنار بگذارید.
لایه برداری در پاییز
برای آنکه آثار باقی مانده از آفتاب سوختگی ها یا برنزه شدن های نامناسب پوست در فصل تابستان از بین برود, از لایه بردارهای مناسب استفاده کنید. برای این کار این چند روش پیشنهاد می شود:
- روش سنتی: یکی از روش ها, همان روش سنتی خودمان یعنی کیسه کردن است. اگر سفیدآب تمیز و بسته بندی شده پیدا کردید, با استفاده از کیسه, بدن را کیسه کنید.
- لیف های لایه بردار: به داروخانه مراجعه کرده و لیف لایه بردار بخرید. بعضی از لیف ها همین خاصیت را دارند و با لیف زدن نیز پوست لایه برداری می شود.
- محلول لایه بردار خانگی: نمک, شکر یا آرد جو را با شامپو بدن تان مخلوط کنید. بدن را در حمام با این لایه بردار دست ساز و سالم شست و شو دهید.
- لایه بردار میوه ای: باز هم به داروخانه مراجعه کنید. لایه بردار حاوی اسید میوه را بخرید و با آن بدن را بشویید. این ترکیب ها, هم از پوست لایه برداری می کنند و هم اینکه به دلیل اسید میوه ای که دارند باعث جوان سازی پوست می شوند.

 

https://www.bikalak.com/upload/images/rlmohaw1yiqa8k7zlu0.jpg