بی کلک

عکس: امیر جعفری در کنار میلیاردر ایرانی و سالن مجلل او

کافه سینما - با صحبت های دیرز وزیر نفت مبنی بر اینکه بابک زنجانی دو میلیارد دلار از پول فروش نفت ایران را هنوز برنگردانده، بار دیگر نام میلیارد ایرانی بر سر زبان ها افتاده.

 

کسی که تنها فعال بخش خصوصی است که از طرف آمریکا تحریم شده و این روزها در پروژه های مختلفی سرمایه گذاری کرده. از راه اندازی شیرینی فروشی و فروشگاه های زنجیره ای تا پروژه تهران قدیم و دهکده ساحلی در کیش و خط هوایی قشم ایر و مالکیت باشگاه راه آهن و فعالیت هایی در حوزه های مختلف که باعث شده توجه ها بیش از پیش به سمت بابک زنجانی جلب شود.

 

 

یکی از حوزه ای رنگارنگ مورد علاقه زنجانی هنر و سینماست. سرمایه گذاری در فیلم هیچ کجا هیچ کس و سیزده، راه اندازی استودیوی سورینت فیلم، راه اندازی شبکه تلویزیونی باشگاه پرسپولیس، بخشی از فعالیت های زنجانی در حوزه فرهنگ هستند. زنجانی در روزهای گذشته عکس جالبی منتشر کرده که طرح اولیه سالن کنسرت و تئاتری است که قرار است توسط سورینت فیلم ساخته شود:

 

 

بابک زنجانی از دوران کودکی با امیر جعفری دوست بوده و هم اکنون هم از مشورت های او برای فعالیت های سینمایی اش بهره می برد. نکته جالب اینکه زنجانی تاکید زیادی دارد پروژه هایش با جوان های سینمای ایران ساخته شود هر چند بعد از سرمایه گذاری روی دو فیلم بیشتر تمرکزش را روی سورینت فیلم و فعالیت هایی زیربنایی در سینما گذاشته و فیلم تازه ای تولید نکرده است.