بی کلک

کارنامه و ریز نمرات دولت در صد روز اول (طنز)

آیدین سیار در روزنامه قانون نوشت: همان‌طور که مستحضرید رئیس جمهور طبق قولی که داده امروز قرار است گزارش صد روزه ای از عملکرد دولت به مردم ارائه کند.

 

از آن‌جایی که گزارش های دولت معمولا جانبدارانه و به نفع خودش و گاهی حتی به نفع مردم است، ما پیشاپیش کارنامه دولت اعتدال را منتشر کرده، حتی اگر لازم باشد پرونده اش را هم می گذاریم زیر بغل که برود یک کشور دیگر ثبت نام کند!
کارنامه صد روزه دولت:
نام درس: علوم
نمره: 10 / علت: انتصاب افرادی مانند ج.میلی.م و ج.تو.ف.ی.ق.ی در وزارت علوم که به جای این که مثل بچه های خوب در کانون فرهنگی آموزش (قلمچی) ثبت نام کنند در کانون فتنه حضور داشتند.
نام درس: فارسی
نمره: 11 / علت: صحبت کردن دیپلمات‌های دولت باهمتایان خود به زبان انگلیسی وهمین طورعدم التزام به آرمان‌های غلامعلی‌حدادعادل درفرهنگستان زبان فارسی.
نام درس: تاریخ
نمره: 2 / علت:1) به خاطر‌نیاوردن و حتی انکار دستاوردهای هشت ساله دکتر احمدی نژاد نشان از ضعف حافظه تاریخی دولت یازدهم دارد.
نام درس: اجتماعی
نمره 9.5 / علت: ظهور ناگهانی آسیب های اجتماعی، طلاق، اعتیاد و بیکاری در این صد روز اخیر در حالی که در هشت سال قبل به کلی ریشه کن شده بود.
نام درس: ریاضی
نمره: خیلی کم! / علت: اشتباه در محاسبه تورم. در حالی که تورم سه چهار درصد بیشتر نیست دولت اعلام می کند 40 درصد است.
نام درس: املا
نمره: 5 / علت: بر خلاف آقای احمدی نژاد که سخنرانی و حرف زدنش شبیه دیکته گفتن به کودکان نوشکفته دبستانی بود، آقای روحانی خیلی قلمبه سلمبه، ثقیل و فاخر صحبت کرده و ملاحظه گروه سنی الف را نمی کند.
نام‌درس: پرورشی
نمره: نظری‌نداریم / توضیح: ازآنجایی که محمدعلی‌نجفی درآموزش و پرورش حضور ندارداین درس زیادبرای مامهم نیست، به همین منظور در نظر داریم به زودی درسی به نام «میراث فرهنگی» در برنامه بگنجانیم که بتوانیم دولت را با کمترین نمره بیندازیم!
نام‌درس: ورزش
نمره 8 / علت: 1) انجام نرمش قبل ازورزش 2) اقدام به ورودبه بازی‌های بی حاصل برد- برد 3) عدم تمایل به ورزش‌هایی نظیرتیراندازی وداشتن گرایش به ورزش‌های سوسولی ای مثل شطرنج.
نمره کار در منزل:
12 / علت: با وجود اینکه رئیس جمهور قبلی دکتر احمدی نژاد اعتقاد راسخی به کار در منزل داشت و برای فرهنگ سازی 11 روز کارش را در منزل انجام داد، اما آقای روحانی نسبت به این ماجرا خیلی بی تفاوت است و این سنت محمودی را به دست فراموشی سپرده.