بی کلک

کلم قرمز تضمین کننده پوست با طراوت و شاداب برای شما

مصرف سبزیجات به خاطر داشتن آنتی اکسیدان بالا نقش بسزایی در زیبایی پوست دارند در این میان برخی سبزیجات مفیدتر واقع می شوند.

 

تیرنگ نیستانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی، دانشیاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه بخش عمده ای از شادابی به ژنتیک افراد بستگی دارد گفت: برخی افراد به طور ارثی پوست با طراوت تر و شاداب تری دارند.

 

 وی با  اشاره به اینکه عوامل محیطی اهميت زیادی دارد که بخش مهمی به شیوه زندگی افراد باز می گردد گفت: عادات خواب و استراحت و کار و مهم تر از آن عادات تغذیه ای است که نقش موثری در این بین دارند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: داشتن رژیم غذایی دارای مقادیر مناسبی از میوه ها و سبزیجات و قرار گرفتن دسته کم دو واحد لبنیات کم چرب و همچنان رژیم غذایی که فاقد چربی های جامد و ترانس باشد جدا از تاثیر آن بر کل سیستم بدن، بر روی پوست نیز می تواند اثر مطلوبی داشته باشد.

 

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: اثر مصرف مقادیر مشابه سبزی ها به ویژه سبزی های پررنگ و تیره و میوه هایی که رنگهای متنوعی دارند روی پوست ثابت شده است و چون رنگدانه ها در بسياري از موارد جزء ماده مغذی و ویتامین ها نیستند ولی آنتی اکسیدان های خوبی جهت ارتقای سلامتی و پیشگیری  از بیماری ها هستند و نقش موثری در شادابی پوست دارند.

 

دکتر نیستانی با اشاره به اینکه مصرف سبزیجات رنگی از جمله گوجه فرنگی و کلم قرمز که لیکوپن دارند می تواند در شادابی پوست موثر باشد اظهار داشت: اگر همه این موارد را داشته باشیم اما آن طور که لازم است نتوانیم استراحت کنیم می تواند روی پوست تاثیر نامطلوب داشته باشد و باعث پیری زودرس و از دست دادن شادابی پوست شود.