بی کلک

اولین نوزاد به دنیا آمده با استفاده از موسیقی بعد از لقاح +تصاویر

با «فردی» آشنا شوید؛ فردی کوچولو اولین نوزادی است که با روش جدید آی.وی.اف یعنی استفاده از موسیقی بعد از لقاح به دنیا آمده است.

 

پدر و مادر او, پنج سال بود که برای بچه دار شدن تلاش می کردند. آنها دوبار تجربه تلخ سقط جنین داشتند و یک بار هم آی.وی.اف ناموفق را تجربه کرده بودند. یک زوج دلشسکته و نامید. این بار پزشکان تصمیم گرفتند به نتایج پژوهش های اخیر اعتماد کنند و استفاده از موسیقی را هم شروع کنند. این بررسی ها نشان داد استفاده از موسیقی, چه پاپ, چه کلاسیک و چه سنتی, تا پنج درصد شانس موفقیت آی.وی.اف را بالا می برد. شاید این رقم خیلی بالا به نظر نرسد, اما در مورد فردی کوچولو, راه ورود به این دنیا بود.

 

 

پدر و مادر فردی وقتی فهمیدند نوزادشان اولین نوزاد موفق استفاده از موسیقی در آی.وی.اف است, حسابی ذوق زده شدند. آنها هر دو عاشق موسیقی و منتظر روزی هستند که به فرزندشان بگویند او زندگی اش را مدیون موسیقی است. به نظر آنها, فردی خیلی به این موضوع افتخار خواهد کرد.
فردی همین حالا هم به طرز عجیبی به موسیقی علاقه دارد. با صدای موسیقی آرام و توجه اش جلب می شود. کسی چه می داند, شاید زندگی او در آینده هم حسابی با موسیقی گره بخورد. مادر فردی می گوید: «ما همیشه موسیقی را خیلی دوست داشتیم, اما فکر نمی کردیم روزی به لطف موسیقی به بزرگترین آرزوی زندگیمان برسیم!»

 

 

متخصص ها چه می گویند؟
- رویانی که از لقاح به وجود می آید, تا هفته 14 نمی تواند چیزی بشنود؛ بنابراین تاثیر موسیقی نمی تواند از راه شنیدن جنین باشد.
- به نظر می رسد ارتعاش هایی که موسیقی ایجاد می کند, عامل اصلی است. این ارتعاش ها, انتقال مواد غذایی به جنین و نیز دفع مواد زائد و سمی را تسهیل و تسریع می کنند. برای همین هم شانس بقای رویان و تبدیل آن به جنین بالا می رود.
- تفاوتی بین انواع موسیقی, اعم از پاپ, کلاسیک و سنتی روی میزان موفقیت بارداری به روش آی.وی.اف مشاهده نشده است.