بی کلک

بیوگرافی هوروش بند (مهدی دارابی و مسعود جهانی)

 

"هوروش بند" نام یکی از محبوب ترین گروه های موسیقی ایرانی است که اعضای این گروه متشکل از "مهدی دارابی" ترانه سرا, آهنگساز و خواننده گروه, "مسعود جهانی" تنظیم کننده و "حمید فریزند" ترانه سرا و مدیر برنامه گروه میباشد.

شروع فعالیت هوروش با انتشار قطعه "یاد تو می افتم" در بهمن سال هزار سیصد و نود و پنج (۱۳۹۵/۱۱) بود و در فاصله کمی قطعات "ماه دلم" و "به کی پز میدی" را منتشر کردند که با استقبال گسترده مخاطبین موسیقی مواجه گردید.

 


بیوگرافی مهدی دارابی
"مهدی دارابی" خواننده جوان هوروش بند که اصالتی لرستانی دارد, متولد مردادماه سال هزار و سیصد و هفتاد و دو (۱۳۷۲) در شهر تهران میباشد. وی پیش از همکاری با مسعود جهانی, تک قطعاتی مانند "نباشی", "منو دست ننداز" و "نشد" را در فضایی موسیقی منتشر کرده بود که با اقبال چندانی مواجه نشد.
او فراگیری موسیقی را با تمرین صدای خوانندگان مطرح شروع کرد و به تدریج توانست سبک خاص موسیقی خودش را پیدا کند.
مهدی دارابی در حال حاضر مجرد میباشد.

 


بیوگرافی مسعود جهانی
"مسعود جهانی" تنظیم کننده و مدیر فنی آثار هوروش بند, متولد دهم خرداد سال هزار و سیصد و شصت و شش (۱۳۶۶/۳/۱۰) و دارای اصالتی تبریزی میباشد. فرزند شهید و دانشجوی انصرافی مقطع دکترای داروسازی دانشگاه اصفهان میباشد. او که آموختن موسیقی را از سنین نوجوانی و از ۱۴ سالگی شروع کرده بود به دلیل حجم بالای کاری در فضای موسیقی ناچار به انصراف از تحصیل شد و در همان دوران نیز ازدواج کرد.
جهانی دوره فراگیری موسیقی را نزد شخصیتی هنری و همچنین تنظیم کننده ای در اصفهان گذراند اما در ادامه برای حرفه ای شدن مجبور شد شبانه روز به تلاش و تمرین بپردازد.
وی عاشق موسیقی سنتی و خواننده محبوبش علی زند وکیلی میباشد.