بی کلک

توصیه هایی برای حفظ خونسردی در هنگام رانندگی

ماندن در ترافیک های طولانی یا رانندگی غیر اصولی دیگران می تواند شما را عصبی کند اما نشان دادن رفتارهای پرخاشگرایانه, فقط اوضاع را بدتر می کند.

 

- رانندگان دیگر دشمنان شما نیستند؛ رقابتی هم در کار نیست! هیچ ایرادی ندارد اگر به رانندگان دیگر راه دهید یا صبر کنید که آنها دور بزنند. عجله بیش از حد و فکر کردن به اینکه «باید زودتر به مقصد برسم» شما را کلافه می کند. فکر نکنید که همه رانندگان قانون شکن هستند یا می خواهند حق شما را زایل کنند. حفظ آرامش مهمترین نکته ای است که باید به یاد داشته باشید.

 

- وقتی در حال عصبی شدن هستید, خودتان قبل از دیگران تغییرات خلقی را تشخیص می دهید. اگر حس کردید صبرتان تمام شده یا کلافه شده اید, چند نفس عمیق بکشید و فکرتان را از موضوع ناراحت کننده منحرف کنید. اگر ترافیک شدید حوصله تان را سر برده و کم کم عصبی می شوید, رادیوی خود را روشن کنید یا به یک موسیقی آرام گوش دهید تا زمان به شکل بهتری برایتان سپری شود.

 

- حتی اگر فکر می کنید همه رانندگان شهر مقررات را رعایت نمی کنند, شما قانون را زیر پا نگذارید. با این کار احتمال تصادف را, حداقل در حالتی که خودتان مقصر باشید کاهش می دهید.

 

- اگر خطایی از رانندگان دیگر سر زد, دستتان را روی بوق نگذارید, با این کتر فقط اعصاب دیگران را به هم می ریزید. چراغ زدن مداوم هم فقط باعث می شود که راننده خودروی جلویی دست و پایش را گم کند یا عصبانی شود و جنجال شکل بگیرد. هیچ وقت داد و بیداد راه نیندازید و از کلمات رکیک استفاده نکنید چون احتمال دعوا و درگیری را افزایش می دهید.

 

- اگر در حادثه ای مقصر بودید, پیش از آنکه راننده خودروی دیگر شروع به فریاد زدن کند خطای خودتان را بپذیرید و معذرت خواهی کنید. اگر هم دیگری به شما توهین کرد, همه تلاش تان را بکنید که خونسردی تان را حفظ کنید و با لبخند و ملایمت, او را به آرامش دعوت کنید.