بی کلک

توصیه هایی به دختران برای داشتن رابطه بهتر با پدرها

به گزارش بی کلک اگر شما پدری دارید که از روی ناآگاهی رفتار نادرستی با شما دارد, برای بهبود رابطه تان با او می توانید روانشناسی زیر را بخوانید.

 

فراموش نکنید که پدر بد وجود ندارد و پدرها تنها از روی ناآگاهی رفتاری را که فکر می کنند به صلاح دخترشان است انجام می دهند. پس به دل نگیرید و برای اصلاح رابطه با پدرتان, خودتان قدم اول را بردارید.
1- تو فاصله های عاطفی را پر کن
به طور کلی ارتباط دخترها با پدرانشان از نظر عاطفی ضعیف تر است. در واقع دخترها با مادرانشان ارتباط عاطفی بهتری دارند و این ضعف رابطه عاطفی با پدر شاید به تفاوت های جنسیتی آنها ارتباط داشته باشد. از سوی دیگر برخی از دخترها با پدرهایشان رودربایستی همراه با دوری دارند, با آنها حرف نمی زنند و در مسیر ادامه تحصیل و حتی هنگام ازدواج نمی توانند مشکلات شان را مطرح کنند.
به طور طبیعی هر پدری به دخترش علاقه مند است و باورهایی وجود دارد که پدرها دختر دوست هستند. البته این موضوع تحلیل های روانکاری خاص خودش را دارد ولی در خانواده های ما معمولا پدر در تربیت دختر نقش پر رنگی ایفا نمی کند و همین موضوع سبب جدایی عاطفی می شود. به گزارش بی کلک بنابراین توصیه می شود که دخترها به جای اینکه منتظر برقراری ارتباط از سوی پدر شوند, خودشان برای ایجاد پیوندهای عاطفی تلاش کنند.
گاهی اوقات این فاصله ها به حدی زیاد است که حتی بیان حرف های ساده با چالش و اختلاف نظرهای زیاد همراه می شود و دوری پدر و دختر را بیشتر می کند. پس بهتر است دخترها به بهانه های مختلف با پدرشان صحبت کنند و در مورد موضوعات خیلی ساده مانند فیلمی که در تلویزیون می بینند, سر صحبت را باز کنند. این نکته در سلامت روانی دخترها نقش مهمی دارد. تحقیقات نشان می دهد دخترهایی که با پدرشان ارتباط خوبی دارند در آینده هم احتمال اینکه با همسرشان مشکل پیدا کنند به مراتب کمتر است. این موضوع در ازدواج موفق دخترها و زندگی مشترک آنها تاثیر زیادی دارد چون دخترها یاد می گیرند که چطور باید با مردها صحبت کنند. علاوه بر این می فهمند که اگر درخواستی دارند با چه دایره لغات یا چه لحنی خواسته شان را بیان کنند. در این صورت شناخت ها بیشتر شده و احتمال سوء تفاهم ها کاهش می یابد.
2- تفاوت های جنسیتی را بشناس
بسیاری از مواقع اختلاف بین پدر و دخترها به این دلیل است که از دو دنیای متفاوت هستند. بنابراین بهتر است دخترها برخی از ویژگی های دنیای مردان را بشناسند. هرچقدر شناخت شان بیشتر باشد همدیگر را بهتر می فهمند؛ به طور مثال گله نمی کنند که پدر ابراز احساسات نمی کند یا کم حوصله است.
چند مورد از مهمترین تفاوت های جنسیتی عبارتند از:
- برای مردها کلیات بیشتر اهمیت دارد و جزئیات برایشان خیلی مهم نیست. آنها می خواهند بدانند کل موضوع از چه قرار است.
- به طور معمول مردها در ابراز احساسات ضعیف تر هستند و نسبت به خانم ها این کار برایشان سخت تر است.
- زبان کلامی و بدنی مردها به اندازه خانم ها قوی نیست. برای همین هیجانات کمتری دارند و غم ها و شادی هایشان را نشان نمی دهند.

 

 

3- از دیگران کمک بگیر
در مواردی اگر فکر می کنید که صحبت های شما با پدرتان موفقیت آمیز نیست می توانید از حضور مادر, برادر, خواهر یا هرکسی استفاده کنید که با پدرتان ارتباط مناسب تری دارد. وقتی خودتان امکان گفت و گو را ندارید یا می بینید که مسیرهای ارتباط با پدر بسیار دشوار است, از این افراد بخواهید که محتویات ذهنی شما را به پدر منتقل کنند و خودتان هم برای برداشتن موانع تلاش و مسیرهای گفت و گو را به تدریج هموار کنید تا با پدرتان ارتباط خوب و مناسبی داشته باشید.
4- دنیای پدر را درک کن
دسته ای  از اختلافات به دلیل تفاوت بین نسل ها و ارزش ها, باورها, ایدئولوژی, ارزش های فرهنگی, دینی و... است. در نتیجه بین پدر و دخترها تفاوت های معنی داری ایجاد شده و فاصله ها را پررنگ می کند. در این مورد هم به دخترها پیشنهاد می شود که برای درک بهتر دنیای پدر پیشقدم شوند و خودشان را به این دنیا نزدیک تر کنند. این طرز فکر را داشته باشند که پدر و مادرها انعطاف پذیری کمی دارند و نباید از آنها انتظار تغییرات را داشته باشیم چون چالش ها را بیشتر می کند. باید آنها را همانطور که هستند بپذیریم. همه آدم ها مجموعه ای از ویژگی های خوشایند و ناخوشایند هستند. وقتی شناخت ما از راه حرف زدن بیشتر شود در مقابل رفتارها و حرف های پدر موضع نمی گیریم. اگر صحبت کردن با پدر برای برخی از دختران دشوار است می توانند از راه نوشتن, ای میل و... نظرات شان را با پدر درمیان بگذارند و حرف های او را بشنوند. حتی می توانند در فضایی غیر از خانه مانند پارک, کوه و... با پدر باشند. از او بخواهند که گروه دوستان و همسالانش را ببیند تا نسبت به نسل امروز شناخت بیشتری داشته باشد و به ای دنیا نزدیک تر شود.
همشهری