بی کلک

خوراک گوشت با رزماری

به گزارش بی کلک معمولا برای اینکه بوی گوشت را بگیریم, دست به دامن پیاز می شویم, اشک خودمان را درمی آوریم, بوی سرخ شدنش را تحمل می کنیم و... ولی تنها راه خوش عطر و طعم ساختن گوشت که پیاز داغ نیست.

 

تا به حال از رزماری استفاده کرده اید؟ از روش ایتالیایی ها برای دادن عطری دلپذیر به گوشت استفاده کنید و آن را با مخلفات دیگر حسابی لذیذ کنید و بعد, نوش جان کنید.

 

 

مواد لازم برای 6 نفر
گوشت ران بره......8/1 کیلوگرم
سیر......2 حبه
برگ رزماری......2 قاشق غذاخوری
روغن زیتون......8 قاشق غذاخوری
سیب زمینی......900 گرم
برگ مریم گلی...... 6 عدد
نمک و فلفل..... به میزان لازم
1- فر را تا دمای 200 درجه سانتی گراد / 425 درجه فارنهایت گرم کنید. در این بین, از یک چاقوی کوچک استفاده کرده و برش های کوچکی در گوشت به وجود بیاورید و حبه های سیر خرد شده و نیمی از برگ های رزماری را در آنها فرو کنید.
2- گوشت آماده را در ظرف فر گذاشته و با قاشق روی آن روغن بریزید. به گزارش بی کلک نیمی از روغن را مصرف کنید و بعد گوشت را در فر گرم بگذارید.
3- بعد از 15 دقیقه دمای فر را تا 180 درجه سانتی گراد یعنی 350 درجه فارنهایت کم کنید. گوشت را از فر خارج کنید و نمک و فلفل را به آن اضافه کنید. سپس گوشت را برگردانید و آن را دوباره در فر بگذارید تا یک ساعت دیگر بماند.
4- سیب زمینی ها را به شکل مکعب هایی با ضلع 5/2 سانتی متر خرد کنید و آنها را در ظرفی دیگر بریزید. بقیه روغن را اضافه کنید. نمک و فلفل, بقیه رزماری و مریم گلی های خرد شده را اضافه کنید و برای مدت 40 دقیقه آنها را در فر بگذارید.
5- وقت آن رسیده که گوشت پخته را از فر بیرون بیاورید, طعم آن را بچشید و اگر افزودنی دیگری نیاز دارد به آن اضافه کنید و به همراه سیب زمینی ها دوباره در فر بگذارید تا برشته شوند.
6- گوشت را از ظرف درآورده و در فویل بپیچید تا گرم بماند. سسی را که ته ظرف فر مانده روی گاز بگذارید تا بجوشد و حسابی غلیظ شود. حالا غذا را در ظرف بچینید و سس آماده را روی آن بریزید. غذا آماده است. نوش جان!
همشهری