بی کلک

رضا صادقی برای مردم تبریز «کوچه لَر» را اجرا کرد!

خواننده آلبوم «همین...» نخستین اجرای زنده‌اش را در آذربایجان و شهر تبریز روی صحنه برد.
رضا صادقی که طرفداران زیادی را در غرب کشور داراست، این بار در یک اجرای ویژه در شهر تبریز و تالار «چیچک» روی صحنه رفت و در حالی که استقبال دوستدارانش را شاهد بود، در یک اقدام جالب یکی از قطعات فولکلور آذری را با تسلط به زبان تُرکی اجرا نمود.

صادقی ابتدای برنامه‌اش را با قطعه «داشتم فراموشت می‌کردم» آغاز کرد و در حالی که ارکستر در حال نواختن ملودی این قطعه بودند، روی صحنه آمد و پس از قرار گرفتن پشت میکروفن و پس از مشاهده استقبال هموطنان آذری زبان اش با صدایی بلند گفت: «سلام آذربایجان...» این آغاز جالب آقای مشکی پوش با واکنش شدید حاضرین در سالن رو به رو شد و همه دوستداران این خواننده به صورت ایستاده از خواننده مورد علاقه شان استقبال کردند.
صادقی پس از اجرای قطعه اول در صحبت‌های کوتاه روبه دوستدارانش گفت : «خداوند قطعا خیلی من را دوست دارد که افتخار اجرا در شهر «شور و شعور و شهریار» را به من داده و از این بابت خوشحالم. مردم آذربایجان از جمله مردمان فداکار ایران عزیز هستند و همیشه آرزو داشتم برای آنها اجرای برنامه داشته باشم.آذربایجان و مردم اش همیشه برای من از احترامی فراوان برخوردارند و نماد تلاش و آزادگی هستند.»
این خواننده در حالی سخنانش را ادامه داد که جمعیت حاضر در سالن حال تشویق او بودند: «شاعر بزرگ این سرزمین استاد «شهریار» و آثارش را همیشه دوست داشته و دارم و از همین جا به این بزرگ ماندنی سلام و درود می فرستم و امیدوارم لیاقت ترانه خوانی در مهد فرهنگ کشور را داشته باشم.» صادقی پس از گفتن این جملات از همه حاضرین در سالن خواست که به احترام تمام شهدای آزاده سرزمین آذربایجان و به قول خودش «آنهایی که بی منت رفتند تا ملت ایران کرامت شان حفظ شود»، و همه اهالی فرهنگ و هنر ده ثانیه به صورت ایستاده دست بزنند که این خواسته صادقی با استقبال حاضرین در سالن رو به رو شد تا فضای جالبی در سالن بوجود بیاید.
صادقی پس از این سخنان برنامه اش را ادامه داد و با قطعاتی چون : «نترس»، «عاشقتم»، «کفش آهنی» و ... برنامه اش را پیش برد. صادقی در بین قطعاتش به معرفی نوازنده ها و اعضای ارکستر اش می پرداخت و در ابتدای برخی قطعات که با تک نوازی نوازنده هایش همراه بود از مردم می خواست برایش دست بزنند.
صادقی در اواسط برنامه اش رو به حاضرین گفت: «همیشه به اصالت ام که یک بندری هستم افتخار می کنم و اعتقاد دارم حفظ اصالت ها در بین قوم های ایرانی، بزرگترین ثروت ما مردمان پارسی زبان است. برایم لذت بخش است که در خطه آذربایجان و برای این مردمان پاک آثار بندری اجرا کنم و میدانم که چقدر مردم با محبتی دارید.»
اجرای چند قطعه بندری با تک نوازی های عود «مرتضی کریمی» سالن محل برگزاری برنامه را غرق در شور و هیجان کرد و پس از این بخش از برنامه، صادقی غافلگیری و سوپرایز ویژه برنامه اش را رو کرد
پس از این قطعات و درحالی که سالن غرق در سکوتی کنجکاوانه بود، «پویا نیک پور» (رهبر ارکستر و نوازنده پیانو) ملودی یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین قطعات فولکلور آذربایجان یعنی «کوچه لر» را نواخت و پیش از اینکه صادقی برای خواندن این قطعه اقدام کند، مردم حاضر در سالن با انرژی وصف ناشدنی و صدایی که به خوبی به صدای گروه و صادقی غلبه کرده بود، این قطعه را خواندند و همین استقبال باعث شد صادقی سکوت اختیار کند و فقط با لبخندی جالب، به حاضرین در سالن تعظیم کند و بار دیگر با صدای بلند بگوید: «درود آذربایجان ...»
پس ازدقایقی خود این خواننده با همراهی چند نوازنده مهمان (که از نوازنده های سرشناس سازهای آذری و بومی تبریز بودند)، قطعه «کوچه لر» را با تسلط اجرا کرد تا شاهد تشویق های مکرر حاضرین در سالن و اشک شوق آنها باشد.
صادقی با دیدن این صحنه رو به حاضرین گفت : «امیدوارم لیاقت این همه محبت را داشته باشم. اجرای امشب یکی از اجراهایی بود که تا همیشه در ذهن من خواهد ماند و امیدوارم باز هم افتخار اجرا در این سرزمین دوست داشتنی را داشته باشم.»
گفتنی ست «رضا کمالی» و «دومان صوفیانی» تهیه کننده های کنسرت رضا صادقی در تبریز بودند که پس از سالها، بالاخره چرخه برگزاری کنسرت های پاپ را در این بخش از کشور راه به حرکت در آورده اند. سیروان خسروی، فرزاد فرزین و ... از جمله خواننده هایی بودند که با تلاش این دو چهره در تبریز روی سن رفته بودند.
نوازنده هایی از قبیل «حسین شریفی»، «علی شهبازی»، «آرش مقدم»، «مرتضی کریمی»، «مهرداد و میلاد عالمی» و ... در این اجرا رضا صادقی را همراهی نمودند.