بی کلک

شرایط مساعد برای بحث کردن در رابطه با مشکلات خانوادگی

بیشتر مشکلات خانوادگی از این ناشی می شود که افراد مهارت برقراری ارتباط ندارند.

 

این مهارت های ساده و گاهی پیش پا افتاده آن قدر مهم هستند که می توانند سلامت یک رابطه را تا حدود زیادی ضمانت کنند:

 

 

- اگر نمی توانید بدون بلند شدن صدایتان با هم حرف بزنید, برای حرف زدن به مکان های عمومی بروید؛ پارک, رستوران, کافی شاپ و یا حتی کتابخانه.

 

- از قبل قوانینی تعیین و رعایت کنید: صدای همدیگر را قطع نکنیم, امر و نهی نکنیم, فریاد نزنیم و توهین نکنیم.

 

- زبان بدن خود را کنترل کنید؛ هنگام صحبت کردن همسرتان نشان دهید که به حرف های او گوش می دهید؛ به او نگاه کنید و هرازگاهی سرتان را تکان دهید. به ساعت نگاه نکنید و پایتان را به شکلی عصبی تکان ندهید.

 

-اگر با همسرتان موافقید, غرورتان را زیر پا بگذارید و او را تایید کنید؛ البته مخالفت تان را هم با اخم, فریاد و توهین اعلام نکنید. دلیلی ندارد بر سر همه موضوع ها با هم همفکر باشید؛ مهم احترام گذاشتن به نظر یکدیگر است.

 

عشق مراقبت می خواهد

 

رابطه تان را در اولویت تمام امور خود قرار دهید. همسر و اعضای خانواده باید بدانند که برای شما آن قدر مهم هستند که شما برایشان وقت می گذارید. بنابراین به صرف اینکه مشغله زیادی دارید و این مشغله ها برای راحتی و رفاه خانواده است, نباید از معاشرت با آنها, شنیدن حرف ها و درد دل هایشان و ارتباط برقرار کردن با آنها غافل شوید. هرچقدر هم که شما عاشق همسرتان باشید باید از این عشق نگهداری تا پایدار بماند؛ وگرنه در مسیر پرفراز و نشیب زندگی, آسیب می بیند. بهترین و اولین توصیه برای مراقبت از عشق, حرف زدن با همسرتان است.

 

توجه داشته باشید که وقتی با همسرتان اختلاف پیدا می کنید, خودتان را در موقعیت قربانی ندانید؛ این حس موجب می شود نتوانید بر واکنش ها و حرف هایتان مسلط باشید و گوش شنوایی برای شنیدن اعتراض ها یا درد دل های احتمالی همسرتان نخواهید داشت. هدف تان باید حل شدن مشکل باشد نه تنبیه کردن همسر.