بی کلک

طرز تهیه نوشابه انرژی زای طبیعی و خانگی

تبلیغات نوشابه های انرژی زا هر روز بیشتر از روز قبل می شود. خیلی ها هم بی خبر از همه جا همچنان به خرید این به ظاهر انرژی زا ها ادامه می دهند بدون اینکه بدانند با مصرف این نوشابه ها ممکن است سلامت شان را به خطر بیندازند.

این نوشابه ها سرشار از شکر و کافئین هستند و مصرف هر قوطی از آنها دست کمی از مصرف یک بسته قند به همراه یک پارچ قهوه غلیظ ندارد! بارها هم گزارش شده که افراد بعد از ساعتی احساس افت انرژی می کنند و نه تنها انرژی به دست نمی آورند که انرژی شان را هم از دست می دهند. در چنین شرایطی چه واکنشی نشان می دهید اگر چند روش برای درست کردن نوشابه های انرژی زای کاملا طبیعی و خانگی به شما یاد بدهیم؟ لطفا احساسات تان را کنترل کنید چون قرار است همین کار را بکنیم!

ماجرا از سرکه سیب شروع می شود. بله همین سرکه سیبی که خیلی ها سایه اش را با تیر می زنند و اصلا هم دوستش ندارند. سرکه سیب از قدیم درمانی برای خیلی از بیماری ها بوده است. از چاقی گرفته تا سرماخوردگی. درست کردن نوشیدنی از آن هم در طول تاریخ بارها امتحان شده است. حالا هم قرار است به عنوان یکی از پایه های نوشیدنی های انرژی زای طبیعی از آن استفاده کنیم. نگران نشوید! چون قطعا قرار نیست سرکه سیب خام بخورید! ما که قصد سوزاندن گلو و آسیب زدن به معده و دستگاه گوارش شما را نداریم! فقط می خواهیم از دست قوطی های گران و بی خاصیت انرژی سوز راحت تان کنیم! آن هم با چندتا روش خیلی ساده و بی دردسر!
ارگانیکش را تهیه کنید
مثل همه محصولاتی که این روزها استفاده از آنها به صورت ارگانیک توصیه می شود توصیه ما به شما این است که برای درست کردن این نوشیدنی ها سراغ سرکه سیب ارگانیک بروید. دلیل ترجیح داشتن نوع ارگانیک این سرکه این است که علاوه بر اینکه سرشار از مواد مغذی و مواد معدنی است انواع مختلفی از پروبیوتیک های طبیعی را هم در خودش جا داده است که می تواند به بالا رفتن قدرت ایمنی بدن تان منجر شود. شاید برای همین است که قدرت مقاومت بدن را در مقابل سرماخوردگی بالا می برد!
1- ضداسترس  آرامبخش
دو قاشق غذاخوری سرکه سیب خام/دو فنجان آب
به دنبال بقیه مواد لازم نباشید چون برای دستور اول همین دوتا کافی هستند. این دو را با هم مخلوط و میل کنید. ترجیحا استفاده از این نوشیدنی ملایم را به قبل از غذایتان موکول کنید چون می تواند تاثیرات آرام بخشی داشته باشد و مانع زیاد غذاخوردن بر اثر استرس شود. از ورزشکارها هم غافل نشوید و اگر اعضای خانواده تان ورزشکار هستند این معجون را به آنها تقدیم کنید.
مطمئن باشید از آن استقبال می کنند, بابت صرفه جویی در هزینه ها هم که شده از شما ممنون می شوند و در عین حال انرژی شان هم بیشتر می شود!
2- مسکن گلودرد
دو قاشق غذاخوری سرکه سیب/2 فنجان آب خنک/یک قاشق عسل
نوشیدنی خوشمزه تان را آنقدر هم بزنید تا عسل درون آن کاملا حل شود. در فصل تابستان از این معجون در شرایطی می توانید استفاده کنید که مهمان ها گرمازده شده اند چون کاملا ضد تعریق و گرمازدگی است. اما برای این فصل از آبی که درجه حرارتی نه چندان سرد دارد استفاده کنید و این معجون را برای تسکین درد گلو و تزریق انرژی به بدنتان نوش جان کنید. خواهید دید که خیلی زود بهبود پیدا می کنید و دیگر اثری از سرفه های گلوخراش نخواهد بود!
3- ضد سرماخوردگی
دو قاشق غذاخوری سرکه سیب/یک قاشق عسل یا هر شیرین کننده دیگر/ دو فنجان آب/یک چهارم قاشق سوپ خوری زنجبیل تازه
این نوشیدنی علاوه براینکه به شما قدرت بدنی بیشتری می بخشد باعث بهبود سرماخوردگی و استحکام استخوان ها می شود و گلویی را که بر اثر سرماخوردگی اذیت شده آرام می کند. این نوشیدنی چنانچه سرد سرو شود ضد گرمازدگی هم هست. یادتان باشد اگر به شیرین کننده های طبیعی بدون شکر علاقه دارید میتوانید از گیاه استویا (Stevia) که با قیمت بسته ای حدود 5 هزار تومان به فروش می رسد هم استفاده کنید. منتها بهتر است بدانید ممکن است رگه هایی از تلخی را در این گیاه شیرین احساس کنید. برای تهیه این گیاه کافی است به فروشگاه های کلینیک های دیابت یا عطاری های معتبر مراجعه کنید.
همشهری