بی کلک

طنز/ مترو و آقایانی که قصد ازدواج دارند

یک سری از ناهنجاری‌ها هستند که هیچ ربطی به نتایج مذاکرات1+5 ندارند و باید در داخل کشور برطرف شوند.

 

مثلا ورود آقایان به واگن ویژه بانوان در مترو یکی از آنهاست. ما خودمان اخیرا فحش‌ها ی بسیار بدی را در مترو یاد گرفتیم که اکثر آنها در درگیری بین بانوان و آقایانی که وارد واگن آنها شده اند رد و بدل شده. انصافا بانوان ما هم خوب فحش بلدند و اگر احیانا جنگی با کشورهای بیگانه رخ بدهد می توانند پشت جبهه رکیک ترین فحش‌ها را به دشمن بدهند.
آن طورر که روی واگن‌ها نوشته، دو واگن اول و دو واگن انتهایی قطار مترو ویژه بانوان است اما بعضی از آقایان اعتقادی به این جداسازی جنسیتی ندارند و خیلی ریلکس، با سر بالا و سینه ستبر وارد واگن بانوان می شوند. اینها احتمالا همان‌هایی هستند که عروسی‌هایشان را به صورت مختلط در باغ برگزار می کنند.
چند روز پیش در مترو نزاع کلامی خونینی بین خانم‌ها و آقایانی که به دلیل ازدحام جمعیت وارد بخش بانوان شده بودند درگرفت - نزاع کلامی خونین نوعی از نزاع است که عده ای در آن به دلیل سنگینی و زشتی ناسزاهای رد و بدل شده خون دماغ می شوند – در نهایت در یکی از ایستگاه‌ها خانمی لای در ایستاد و به مامور ایستگاه گفت تا این آقایان را پیاده نکنی اجازه نمی دهم در بسته شود. خلاصه طی یک جابه جایی و زورآزمایی چند ثانیه‌ای در بسته شد و قطار راه افتاد.
خانمی که لای در ایستاده بود دنبال قطار می دوید و فحش می داد اما ما صدایش را نمی شنیدیم و فقط می توانستیم لب خوانی کنیم.
اکثر اوقات ازدحام و کمبود جا باعث می شود آقایان به چشم خواهری به بانوان نگاه کنند و وارد بخش آنها شوند. اما بعضی وقت‌ها با اینکه کلی صندلی خالی در قسمت مردان وجود دارد، باز هم بعضی از آقایان با لبخند و چشم‌های درشت وارد واگن بانوان می شوند. تحقیقات نشان داده این افراد کسانی هستند که قصد ازدواج دارند و به همین دلیل بانوان هم معمولا با روی گشاده ورود آنها را خوشامد می گویند.
بعضی دیگر از آقایان که تازه نامزد کرده اند از یک طرف غیرتشان قبول نمی‌کند که نامزدشان را با خود به واگنی که حتی جای نفس هم برای آقایان باقی نمانده ببرند و از طرف دیگر نمی توانند در مترو از او دل بکنند. بنابراین مجبورند به همراه نامزد به واگن بانوان بروند. این نامزدی‌ها البته دوام چندانی ندارند، چراکه آقایانی از این دست معمولا در مترو با خانم‌های دیگری آشنا می شوند و برای نامزد فعلی طاقچه بالا می گذارند.
یک راهکار می تواند این باشد که آقایان با تعدادی از محارم خود وارد قسمت بانوان شوند تا محارم دور آنها را بگیرند و از بروز مشکلات شرعی جلوگیری کنند. این اقدام به چند برابر شدن ازدحام در مترو کمک می کند اما جلوی اعتراض‌ها و درگیری‌ها را می‌گیرد. در این صورت به محض آنکه خانمی اعتراض کند، محارم جلوی او می ایستند و می گویند:« چی می گی؟ آقای خودمونه.»
یک سری از دستفروش‌های مرد هم هستند که در کمال اعتماد به نفس وارد واگن بانوان می شوند و محصولات زنانه می فروشند. چندوقت پیش خانم‌ها ریختند دور یکی از دستفروش‌ها و تا می خورد کتکش زدند. هرچی پرسیدیم مگه چی می فروخت لو نمی دادند. هزار بار گفتیم: "جان آبجی چی می فروخت؟ ... این تن بمیره" اما نگفتند.
بعضی از آقایان نه تنها وارد واگن بانوان می شوند که روی صندلی هم می‌نشینند و خودشان را به خواب می زنند تا جایشان را به پیرزن‌ها ندهند. آنها بلافاصله پس از رسیدن به مقصد بیدار می شوند و از قطار می دوند بیرون. البته اکثر خانم‌ها نه تنها با این دسته از آقایان مشکلی ندارند، بلکه معتقدند خیلی هم بامزه هستند و باعث می شوند در طول مسیر حوصله شان سر نرود. یک ضرب المثل قدیمی ایرانی می گوید:« مقابل هر مرد موفق ایرانی که خودش را در واگن ویژه بانوان به خواب زده، پیرزنی ایستاده که پادرد دارد.»
منبع: روزنامه قانون / امیر وفایی