بی کلک

نکاتی برای انجام یک مانیکور شیک و جذاب

بی کلک: قبل از همه چیز طرفداران مانیکور آرزو دارند که فرنچ مانیکورشان، نشان دهنده سلیقه و به روز بودن آنها باشد...

 

بدون توجه به نوع سلیقه شما، باید گفت که لاک صورتی کمرنگ با نوک سفید بسیار کلاسیک بوده و از گذشته تا به امروز زیبایی خاص خود را داشته است. اگر به ظاهر خود علاقه دارید خوشحال می شوید اگر بدانید این ترکیب، ناخن های شما را بلند تر نشان می دهند و لاک کمرنگ برای هر زمان و هر موقعیت مناسب می باشد.

 

- ژل یا لاک مخصوص مانیکور مقاوم هستند :

 

شاید عادات غلط شما در انجام کارها باعث خراب شدن ناخن هایتان شود. ژل یا لاک مخصوص مانیکور برای ۲ تا ۳ هفته ناخن هایی براق و لب پر نشده برای شما به ارمغان می آورد. هر دو نوع به چند لایه لاک نیاز دارند که مستلزم آن است تا در زیر لامپ های مخصوص خشک شوند و البته برای پاک کردن این مواد سخت و محکم نیاز به صرف وقت و هزینه است.

 

- هماهنگی بین رنگ های گرم و پوست خود را در نظر بگیرید :

 

رنگ قرمز آلبالویی دستان شما را جذاب میکند و یا زشت و زننده؟ جواب این سوال در رنگ پوست شما است. برای پوست هایی که زیرگروه رنگ آبی هستند، صورتی خالص، بنفش پر رنگ، گلی یا قرمز آلبالویی انتخاب کنید. و برای پوست های با زیر گروه رنگ زیتونی یا زرد، رنگ کرم یا سفید خالص، شکلاتی و صدفی مناسب می باشد. رنگ های جدید را قبل از انتخاب، ابتدا با چسباندن یک تکه چسب نواری بر روی ناخن امتحان کنید.

 

- شکل و ظاهر ناخن باعث زیبایی دست می شود :

 

به نظر شما ناخن هایتان باید کوتاه و چهارگوش باشد یا بلند و نوک تیز؟ البته می توانید ناخن هایتان را به فرم بیضی درآورید که زیبایی خاصی به هر دستی می دهد. اگر می خواهید ظاهری ملایم تر به دستانتان بدهید طراحی گرد را انتخاب کنید. ناخن های چهارگوشی که در کناره ها گرد شده اند نیز نوع دیگر از اشکال ناخن هستند . ناخن های چهارگوش برای انگشتان بلند مناسب هستند و ناخن های نوک تیز جسورانه، انگشتان دست را بلند و کشیده نشان می دهد.

 

- ظاهر زیبای صورتی صدفی :

 

لاک ناخن های براق یا صدفی نسبت به نوع مات آنها دوام بیشتری دارند. رنگ های خنثی نظیر صورتی کم رنگ یا شیری، شکاف و شکستگی و فرورفتگی های ناخن را کمتر نشان می دهد. برای ماندگاری بیشتر لاک بهتر است دو لایه لاک زده شود و از یک لایه لاک تاپ کوت (top coat) برای آخرین لایه استفاده کنید. همیشه دو لایه نازک لاک کمتر از یک لایه لاک زخیم احتمال پریدن و لایه لایه شدن دارد.

 

- انتخاب رنگ های فانتزی :

 

آبی، سبز، زرد و سایر رنگ های فانتزی بیشتر عمومیت دارند. لاک هایی با رنگ های شاد و مد روز، با ظاهر براق و مرتبی که به ناخنها می دهند مرکز جلب توجه می شوند. ممکن است تمایل داشته باشید که مانیکورتان کمی از حالت ملایم خارج شود، در این حالت می توانید از چنین رنگ هایی استفاده کنید. البته باید توجه داشته باشید مانیکور با رنگ های فانتزی کمی زود تر از رنگ های ملایم نیاز به ترمیم و بازسازی دارند. به راحتی می توانید ببینید که ناخن هایتان از کجا رشد کرده و ظاهر می شوند و رنگ طبیعی ناخن از پایه ناخن آشکار می شود.

 

- ناخن های مصنوعی در طرح های هنری :

 

کاشت ناخن می توانند ضعف، آسیب دیدگی و یا شکستگی ناخن ها را پنهان کنند. اما شما نیاز دارید برای ترمیم و خوب نگاه داشتن آن به طور مرتب به آرایشگاه مراجعه کنید. همچنین این ناخن ها ممکن است به ناخن های طبیعی آسیب برسانند. خیسی، سستی یا ورقه های ناخن های آکریلیکی می توانند باعث ایجاد رطوبت در ناخن وعفونت آن بشنود. برای جلوگیری از عفونت و سلامتی ناخن ها بهتر است از ناخن مصنوعی ها استفاده کنید.

 

- طراحی ناخن :

 

وقتی رنگهای ساده بیش از حد ساده هستند، طراحی، نقاشی و جواهرات ریز بر روی ناخن می توانند ظاهر شما را جذاب تر کنند. جدید ترین این طراحی ها عبارتند از لاکهای تَرَک در مرحله آخر (که شبیه به نقاشی های قدیمی هستند)، نوک های رنگی و قرار دادن پولک های براق بر روی ناخن ها هنگامی که هنوز لاک خیس است که ظاهری شکیل و پر تلالو به ناخن می دهد. طراحی به روش مانیکور ماه (moon manicure) به شکلی است که در ابتدا نیم دایره کم رنگی بر پایه ناخن می زنند و سپس باقی ناخن را به وسیله رنگ دیگری لاک می زنند.

 

- استفاده از ضد آفتاب در هنگام مانیکور در سالن آرایشگاه :

 

مانیکور از نظر چین و چروک پوست و یا سرطان، پوست شما را در معرض خطری قرار نمی دهد، اما چیزی که باعث نگرانی پزشکان می شود، قرار دادن مکرر دستان در زیر لامپ های UV برای خشک کردن ناخن است که می تواند خطرناک باشد، زیرا این لامپ ها، از نوع همان اشعه های UV خورشیدی و یا دستگاه های برنزه کننده سولاریوم می باشند. بنابراین قبل از قرار دادن دست های خود در زیر این لامپ ها بطور کامل به دستان خود کرم ضدآفتاب بزنید و یا بوسیله باد پنکه لاک ناخن های خود را خشک کنید و یا اجازه دهید بطور طبیعی خشک شوند.

 

- مراقبت از ناخن ها بلافاصله بعداز مانیکور :

 

برای جلوگیری از خراب شدن لاک ناخن بلافاصله پس از مانیکور، بهتر است که از قبل از انجام آن مواردی را رعایت کنید. به عنوان مثال کلید ماشین را قبلاً از کیف خود خارج کنید تا مجبور نشوید با ناخن های خیس آن را از کیف دربیاورید و باعث خرابی طراحی ناخن ها بشوید. و یا در هنگام زمستان قبل از لاک زدن پالتو خود را بپوشید تا هنگام رد کردن دست از آستین، لاک به آستین پالتو مالیده نشود. البته شما می توانید از خشک کننده های لاک استفاده کنید. این ماده در تمامی سالن های آرایش موجود است. شما می توانید از آرایشگر خود بخواهید که در مرحله پایانی از این ماده بر روی ناخن ها بمالد تا سریعتر خشک گردند و از امکان خراب شدن طراحی آن کاسته شود.

 

- ترمیم و اصلاح مانیکور :

 

پریدگی و خراب شدن طراحی مانیکور بعداز ترک سالن آرایشگاه دیوانه کننده است. اما نگران نباشید، شما می توانید با اندکی لاک پاک کن قسمت تخریب شده و لکه را پاک کنید و پس از خشک شدن ناخن، آن قسمت را با همان رنگ قبلی پر کنید. سپس با زدن لاک “تاپ کوت” به کل ناخن پایان دهید. ۱۰ دقیقه زمان لازم است تا مجدداً خشک شود.

 

- ترمیم فوری ناخن شکسته شده :

 

برای ترمیم موقت و فوری ناخن شکسته و یا ترک خورده، از تکه ای از کاغذ کیسه چای فوری استفاده کنید. بر روی ناخن خشک و تمیز لاک پایه بزنید. سپس کاغذ چای کیسه ای را بوسیله همان لاک، خیس کرده و بر روی ناخن بچسبانید. این کار از ناخن تا زمانی که رشد کند محافظت می کند. البته درخصوص شکستگی و ترک های مکرر و بی دلیل ناخن حتماً به پزشک مراجعه کنید.

 

- مبارزه با دشمنان طبیعی مانیکور :

 

کارهای عادی روزمره با مانیکور بی رحم هستند. بنابراین با استفاده از دستکش از ناخن های خود محافظت کنید. همیشه چند جفت دستکش داشته باشید و در هنگام شستن ظروف، باغبانی و نقاشی از آنها بهره ببرید. برای پاک کردن برچسب قیمت ها از روی اجناس، بجای ناخن از قاشق و برای باز کردن در بطری ها از درباز کن استفاده کنید. برای جلوگیری از خشکی پوست دست و ناخن، بجای استفاده از صابون از مایع های شوینده ملایم کمک بگیرید. برای نرم نگاه داشتن پوست دور ناخن مرتباً از مرطوب کننده استفاده کنید.

 

- جلوگیری از عفونت ناخن :

 

به احتمال زیاد از این موضوع آگاه هستید که ابزار مانیکور در آرایشگاه ها می بایست بین دو مشتری پاکیزه و ضدعفونی شوند. شما می توانید برای خود ابزار مانیکور شخصی تهیه کنید و به همراه خود به آرایشگاه ببرید و بخواهید که از ابزار شخصی شما برای انجام مانیکورتان استفاده شود. اگر شما پس از مانیکور بوسیله ابزار آرایشگاهی دچار احساس خارش و سوزش شدید بلافاصله این موضوع را به مسئول انتقال دهید. اگر ناخن ها یا انگشتان شما پس از مانیکور قرمز شده و یا زخم شدند و یا از آنها چرک تراوش کرد بلافاصله به پزشک مراجعه کنید زیرا ممکن است دچار عفونت شده باشید.