بی کلک

هفت وسیله سلامتی که باید در هر خانه‌ای وجود داشته باشند

خیلی ها برای هر چیز غیرضروری ای که فکرش را بکنید خرج می کنند اما حاضر نیستند یک جعبه کمک های اولیه بخرند.

 

ماجرا همیشه هم به هزینه یا کمبود فضا هم برنمی گردد چون قیمت خیلی از این وسایل در برابر خرج های اضافی واقعا ناچیز است و واقعا فضای زیادی هم اشغال نمی کنند. با این حال, پزشکان توصیه می کنند برای حفظ سلامتی و ایمنی خودتان حداقل این هفت وسیله را تهیه کنید و در خانه داشته باشید.
1- دستگاه سنجش قند خون
جلوگیری از افت قند خون: خیلی ها حتی فکر خریدن یک دستگاه سنجش میزان قند خون را نیز به ذهنشان راه نمی دهند چون تصور می کنند این وسیله تنها مخصوص افرادی است که به دیابت مبتلا هستند و خودشان چون به این مشکل دچار نیستند پس نیازی هم به این دستگاه ندارند. اگرچه این وسیله برای مبتلایان به دیابت از نان شب هم واجب تر است اما این دلیل نمی شود که دیگران کاملا به نیازی ندارند. گاهی افراد سالم نیز به دلایل مختلف دچار افت شدید قند خون می شوند که در صورت در دسترس بودن این وسیله می توان به سرعت آن را تشخیص داد و اقدام درمانی لازم را انجام داد.

 

 

2- تب سنج
اقدام فوری هنگام تب: تب سنچ ها از جمله وسایل لازم در هر خانه ای هستند که وجودشان کمک زیادی به اقدام فوری هنگام بروز تب می کند. سنجش دقیق دمای بدن تاثیر زیادی در پیشگیری از عوارض بعدی تب می کند چون گاهی به تشخیص دلیل اصلی تب کمک شایانی می کند.
تب سنج ها انواع مختلفی دارد که شامل نوع جیوه ای, نواری و دیجیتالی است. دقیق ترین نوع آن جیوه ای است که البته باز هم برای همه قابل استفاده نیست.
3- ترازو
حفظ تناسب اندام: ترازو یکی از محبوب ترین وسایل این فهرست است چون تقریبا در همه خانه ها و حتی محل های کار پیدا می شود و جایگاه خاصی دارد. وجود ترازو در هر خانه ای به حفظ تناسب اندام اعضای خانواده کمک می کند, به ویژه برای کسانی که با کمبود یا اضافه وزن مواجه هستند, ضروری تر است. آنها می توانند با استفاده از آن تغییرات وزنی خود را مشاهده و میزان کالری مصرفی خود را تنظیم کنند. البته در صورتی که شما اضافه وزن دارید, ترازو یک کاربرد دیگر هم می تواند برایتان داشته باشد؛ ایجاد عذاب وجدان! هرگاه احساس کردید بیش از اندازه غذا خورده اید می توانید روی آن بایستید و با بالا رفتن نشان گر آن از کار خود پشیمان شوید.
4- دستگاه سنجش فشار خون
تشخیص سریع افت فشار خون: دستگاه سنجش فشار خون از آن جمله دستگاه های مربوط به سلامت است که افراد معمولا کمتر به خرید آن توجه می کنند چون به خصوص در دوران جوانی نیازی به وجود آن در خانه احساس نمی کنند. با این حال, وجود این وسیله, به خصوص اگر فرد سالمندی در خانواده وجود دارد, بسیار لازم است. البته سایر اعضای خانواده هم ممکن است به آن نیاز پیدا کنند. گاهی سرگیجه یا سردردی که احساس می کنید ناشی از کاهش یا افزایش فشار خون است که در صورت وجود این وسیله بلافاصله قابل شناسایی است.
هرچند نوع جیوه ای این دستگاه دقیق تر است ولی برای همه افراد قابل استفاده نیست. اگر نوع دیجیتال آن را خریداری کردید,  دستورالعمل آن را به دقت رعایت کنید چرا که این دستگاه ها حساس هستند و ممکن است نتیجه اشتباهی را نشان دهند.

 

 

5- کپسول کوچک آتش نشانی
پیشگیری از فجایع: کپسول آتش نشانی از جمله وسایلی است که کمتر کسی به خرید آن فکر می کند چون همه تصور می کنند حوادث برای آنها رخ نمی دهند. با این حال توصیه می شود این وسیله را هم بهتر است در خانه و محل کار خود داشته باشید. هرچند به طور مستقیم به سلامت شما مربوط نیست ولی در حفظ ایمنی شما نقش زیادی دارد. البته باید آن را از دسترس کودکان دور نگه دارید.
6- کیسه آب گرم
رفع خستگی و افزایش گردش خون: شاید اصلا به قیافه اش نیاید و هیچ کس سراغی از آن نگیرد و حواسش نباشد که باید یکی از آنها را در خانه داشته باشد اما کیسه آب گرم یکی از وسایلی است که حتما باید در خانه موجود باشد. کیسه آب گرم از آن جهت مهم است که هر لحظه خدای ناکرده ممکن است حادثه ای رخ دهد و برای مثال ضربه ای به دست ها, شانه ها, زانوها و... وارد شود که نیاز فوری ای که گرم کردن محل آسیب دیدگی است, احساس شود؛ البته در همه آسیب دیدگی ها نه تنها نیازی به گرم کردن نیست, بلکه باید محل را سرد نگه داشت. کیسه آب گرم اینجا هم کاربرد دارد چون برخلاف اسمش هم می تواند برای گرم کردن و هم سرد کردن استفاده شود.
7- جعبه کمک های اولیه
کمک رسانی سریع: اگرچه همه می دانند وجود این جعبه کوچک, هم در خانه و هم در محل کار ضروری است اما عجیب است که در بیشتر خانه ها و محل های کار وجود ندارد. حداقل ابزار و وسایلی که باید در یک جعبه کمک های اولیه قرار دهید عبارتند از: گاز و باند استریل, چسب زخم, محلول بتادین, قیچی پزشکی, قرص های مسکنی که به تجویز پزشک نیازی ندارند (OTC), پماد سوختگی, پماد آنتی بیوتیک (ترجیحا تتراسایکلین) و محلول شست و شو.