بی کلک

واکنش تنظیم کننده قطعات محسن چاوشی به «جیبوتی کجایی»

 

بهروز صفاریان (تنظیم‌کننده مجموعه آهنگ‌های سریال شهرزاد) در واکنش به استفاده غیراخلاقی از ملودی و ترانه تیتراژ شهرزاد برای به سخره گرفتن کشور جیبوتی گفت: من تنظیم‌کننده همه مجموعه آهنگ‌های شهرزاد به جز این آهنگ بودم؛ اما به عنوان عضوی از این مجموعه به‌طور قطع چنین کاری را زیر سوال می‌برم.

سوءاستفاده از آهنگ‌ها کاری‌ست که پیش از این هم به کرات اتفاق افتاده و در بسیاری مواقع آهنگ‌های خواننده‌ها دست‌مایه برخی سودجویان قرار گرفته است. این‌بار هم تیتراژ سریال شهرزاد برای پیشبرد اهداف نادرستِ سیاسی یک عده مورد سودجویی واقع شده است.
به گزارش بی کلک و به نقل از ایلنا، صفاریان با تاکید بر اینکه نمی‌توان از چنین اقداماتی جلوگیری کرد، گفت: «استفاده از کلماتِ مستهجن؛ نه قشنگ است و نه اخلاقی اما کسانی هستند که چنین روشی را به راحتی نجام می‌دهند و مرجعی نیز با آن‌ها برخورد جدی نمی‌کند.»
صفاریان در پاسخ به این‌که آیا خواننده و تنظیم کننده این موسیقی واکنشی به این موضوع نشان خواهند داد؟ گفت: «در واقع اگر قرار باشد واکنشی صورت گیرد باید از سوی تهیه‌کننده و سازندگان اثر باشد.»
او با ابراز تعجب از قرار گرفتن این آهنگ روی خروجی تلگرام یکی از خبرگزاری‌های رسمی کشور گفت: «من هم متعجبم و هم منتقد. چطور ممکن است یک خبرگزاری رسمی چنین آهنگی را روی خروجی خود قراردهد؟ این رسانه با این کار به متولیان چنین اقدام غیراخلاقی رسمیت می‌دهد. این کار نشانگر آن است که به‌طور حتم مسئولان این خبرگزاری متولیان کار را می‌شناسند و قاعدتا باید آن‌ها را معرفی کرده تا برخورد قانونی با آنها صورت گیرد.»

لازم به ذکر است با توجه به استفاده از الفاظ نامناسب در ترانه این کار, این قطعه بر روی خروجی بی کلک نیز قرار داده نشده است!