بی کلک

طرز تهیه غذای خوشمزه و سنتی ایتالیایی (گنوچی با سس گردو)

غذای لقمه لقمه با یک سس خوشرنگ و لذیذ, دهان همه را آب می اندازد. بدغذاترین آدم ها هم هوس می کنند ناخنکی بزنند و حداقل یک لقمه از آن غذا را امتحان کنند. گنوچی سیب زمینی با سس گردو, یک غذای سنتی ایتالیایی است.

مواد لازم برای 4 نفر: سیب زمینی, 450 گرم – پنیر پارمسان, 55 گرم – تخم مرغ, یک عدد – آرد سفید, 200 گرم – نمک و فلفل, به میزان کافی
مواد لازم برای سس گردو: برگ جعفری, 40 گرم – کاپرس, 2 قاسق غذاخوری – سیر, 2 حبه – روغن زیتون فرابکر, 175 میلی لیتر – مغز گردو, 70 گرم – پنیر پارمسان, 40 گرم
1- سیب زمینی ها را با پوست در آب جوش به مدت 30 تا 35 دقیقه بپزید تا نرم شوند. سپس آنها را بیرون آورده و بگذارید خنک شوند.
2- همه مواد سس را درون غذاساز ریخته و آنها را برای 2 دقیقه خرد و مخلوط کنید. می توانید خودتان با دست و کارد و سایر ابزار هم این کار را انجام دهید.
3- وقتی سیب زمینی ها به حدی خنک شدند که می توانستید آنها را در دست بگیرید, پوست شان را بگیرید و بعد با استفاده از رنده یا ابزارهای دیگر, حسابی ریز کنید.
4- در این مرحله سیب زمینی رنده شده را با نمک و فلفل طعم دار کرده و پنیر پارمسان رنده شده را هم به آن اضافه کنید. تخم مرغی را که دارید هم بزنید و آن را با آرد سفید مخلوط کنید.
5- ترکیب سیب زمینی و پنیر را با ترکیب آرد و تخم مرغ مخلوط کنید و آرام هم بزنید تا خمیر یکدستی حاصل شود. آن را روی تخته ای که از قبل رویش آرد پاشیده اید بگذارید و ورز دهید.
6- حالا خمیر را لوله کنید و در قطعات 5/2 سانتی متری آن را تکه تکه کنید. روی هر تکه آرام با چنگال فشار دهید تا شکل بگیرد. با این کار شبیه گنوچی های سنتی واقعی ایتالیایی می شوند!
7- تکه های خمیر را در سینی فر که به آن آرد پاشیده اید بگذارید و روی سینی را با دستمال حوله ای تمیزی بپوشانید تا آماده پخت شوند.
8- یک قابلمه را آب کرده و بگذارید جوش بیاید. تکه های گنوچی را در آب جوش بیندازید و بگذارید 2 دقیقه بمانند. بعد با یک کفگیر آنها را بیرون آورده و رویشان سس بریزید. نوش جان!