بی کلک

انتقال ضریح فعلی امام‌حسین‌(ع) به ایران

برگرفته از ایرنا: رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات از رایزنی ایران با طرف عراقی به منطور انتقال و نگهداری ضریح فعلی حرم مطهر امام حسین (ع) در موزه امام رضا (ع) در مشهد مقدس خبر داد!

حسن پلارک در گفت و گو با ایرنا افزود: ضریح کنونی حرم مطهر امام حسین (ع) حدود ۷۰ سال قدمت دارد و توسط شش امامی های کشور هند ساخته شده است. به گفته رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات، عملیات بازگشایی ضریح فعلی از ۲۸ صفر آغاز و حدود ۱۰ روز به طول خواهد انجامید.

پلارک ادامه داد: پس از بازکردن قطعات ضریح فعلی، عملیات نصب ضریح جدید آغاز و پیش بینی می‌شود حدود یکماه تا ۴۰ روز این کار زمان ببرد.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات ادامه داد: بر اساس زمان بندی صورت گرفته، ضریح جدید حرم مطهر امام حسین (ع) ابتدای ربیع الثانی به صورت کامل نصب و رونمایی خواهد شد. بنابر اعلام ستاد بازسازی عتبات عالیات عملیات ساخت ضریح جدید حرم مطهر امام حسین (ع) از سال ۸۵ آغاز و سال ۸۹ پایان یافت و در این مدت حدود یک میلیارد تومان نذورات و تبرئات مردمی برای ساخت این ضریح جمع آوری شده است. ضریح جدید امام حسین (ع) با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان در قم ساخته و پس از عبور از چندین شهر ایران به کربلا منتقل شد.