بی کلک

بیوگرافی حمید حسین زاده (حمید هیراد)


حمید حسین زاده دارای نام هنری "حمید هیراد" ( هیراد به معنای خوش رو و خندان) خواننده سبک موسیقی سنتی و همچنین پاپ تلفیقی میباشد. وی که زاده یکم بهمن ماه سال هزار و سیصد و هفتاد (۱/۱۱/۱۳۷۰) در روستایی با نام مُلک میان از توابع چابکسر شهرستان رودسر میباشد, از همان کودکی و از سن شش سالگی با علاقه مندی به موسیقی و خوانندگی مسیر آینده خود را مشخص کرد.

 


او در سن نوجوانی و پس از اتمام دوره هنرستان به ترانه سرایی گرایش پیدا کرد و همین علاقه باعث شد در ادامه به موسیقی سنتی نیز گرایش بیش از پیشی پیدا نماید. ناگفته نماند که وی از همان دوره کودکی همواره مخاطب موسیقی سنتی بوده است. هیراد همزمان با کار کردن موسیقی به صورت حرفه ای به ترانه سرایی نیز پرداخت و فعالیت هنری اش را با چند قطعه به همراهی گروهی با نام "داروگ" ادامه داد.

 


سرانجام او در سال ۱۳۹۴ به واسطه تعدادی از آشنایان قطعه ای در سبک سنتی را برای مدیریت شرکت "آوازی نو" (آقای حسن اردستانی) ارسال کرد که پذیرفته شد و این سرآغاز همکاری وی با این شرکت و فعالیت حرفه ای اش در بازار موسیقی کشور شد. هیراد پس از عقد این قرارداد, به مدت یک سال هیچ فعالیت هنری نداشت که علت این موضوع را بررسی و تحلیل قطعات پاپ روز و همچنین انواع سبک های موسیقی اعلام داشته است.
سرانجام اولین قطعه رسمی وی به همراهی گروه پازل بند که متشکل از "علی رهبری" و "آرین بهاری" میباشد, در پانزدهم اسفندماه سال هزار و سیصد و نود و پنج (۱۵/۱۲/۱۳۹۵) با عنوان "بی تاب" منتشر گردید. این قطعه با استقبال گسترده مخاطبان موسیقی مواجه گردید. پس از آن اولین قطعه مستقل او با عنوان "مستم کن" (2/96) و دومین قطعه او به همراهی گروه پازل بند با عنوان "دلارام" (4/96) منتشر گردید که این قطعات نیز مورد استقبال گسترده مخاطبان قرار گرفت.
در بخش ترانه سرایی قالب اشعار وی عمدتا غزل میباشد که همراه با به کار گیری بداهه و تلفیق کردن اشعار بزرگانی همچون حافظ, مولانا و سعدی سراییده می شوند. همین استفاده از اشعار شاعران به نام ایرانی موجب این شده است که از وی توسط چندی از منتقدان ترانه همچون شهرام سببی, علیرضا بدیع و مهتاب یغما با عنوان سارق ادبی نام برده شود.
حمید هیراد که فارغ التحصیل دوره فوق دیپلم رشته تاسیسات صنعتی میباشد, در حال حاضر مجرد است و به گفته وی تنها باری که عشق را تجربه کرده است, در بیست و یک سالگی اش بوده که متاسفانه معشوقه اش فوت کرده است.
مهمترین خصوصیت رفتاری حمید هیراد ساکت و سر به زیر بودنش است اما در عین حال بسیار خوش برخورد و خنده رو میباشد. به گفته وی او اکثر مواقع روز را در منزل و در حال کار بر روی قطعات جدیدش است و کمتر اهل تعاملات اجتماعی و حضور در محافل میباشد.

 


در حال حاضر عبارت "دانلود آهنگ حمید هیراد" جزو پرجستجوترین عبارت ها در موتورهای جستجو اینترنتی میباشد, که این موضوع خود نمایان میزان محبوبیت وی در بین مخاطبان موسیقی ایرانی میباشد.