بی کلک

بیوگرافی مجید خراطها

 

"مجید خراطها" که طرفدارانش وی را با لقب "سلطان احساس" خطاب میکنند, ترانه سرا, آهنگساز و نوازنده ایرانی, متولد هفتم مهرماه سال هزار و سیصد و شصت و چهار (۱۳۶۴/۷/۷) در تهران میباشد.

 


در خانواده ای هفت نفره شامل سه برادر و یک خواهر پرورش یافته است. تحصیل کرده رشته هنر و دارای دکترای افتخاری از کشور ترکیه میباشد. خراطها توانایی نواختن دوازده نوع ساز از جمله گیتار, گیتار الکتریک, گیتار باس, پیانو, تار, دف, تنبور, ویولن و ... را به صورت حرفه ای دارد.
آغاز فعالیت حرفه ای او از سال هزار و سیصد و هشتاد و چهار (۱۳۸۴) و با انتشار اولین آلبومش با نام "تنهاترین تنها" بود و در ادامه علاوه بر انتشار تک آهنگ ها, به ترتیب آلبوم های "زخم زبون", "وداع" و "آواره" را منتشر کرد. مجید خراطها در سال هزار و سیصد و هشتاد و نه (۱۳۸۹) با انتشار آلبوم "کنسل" و خصوصا قطعه کنسل در این آلبوم که حواشی زیادی را در پی داشت, به صدر اخبار موسیقی ایران پا گذاشت. وی در ادامه با انتشار تک قطعاتی مانند "کنسل ۲", "کما" و "کارتن خواب" فضای آلبوم کنسل را تکرار کرد.

 


خراطها که در سال هزار و سیصد و نود و یک (۱۳۹۱) به طور رسمی مجوز حضور در بازار موسیقی ایران را دریافت کرد, اولین آلبوم مجازش را در اسفندماه همان سال با نام "دیگه میرم" به بازار ارائه داد. همچنین دومین آلبوم مجاز وی در سال هزار و سیصد و نود و چهار (۱۳۹۴) با نام "دارم میرم" منتشر شد.
مجید خراطها در حال حاضر مجرد است.