بی کلک

واکنش جنين به صداهای بيرون از رحم مادر

صداهای بلند با فرکانس بالا ( مانند انفجار) آلودگی صوتی است که ممکن است منجر به پارگي پرده گوش نوزاد شود.

 

بی کلک - باشگاه خبرنگاران: ابوالفضل مهدی زاده، متخصص زنان گفت:  جنین از هفته بیست و هشتم بارداری می شنود و از همین زمان بهتر است مادران باردار با فرزندان خود با صحبت کردن ارتباط برقرار کنند تا صدای مادر را بشنود و او را تشخیص دهد.

 

 

 

وی عنوان کرد: اما وقتی صداها بلندتر از حد معمول به گوش جنین برسد، آلودگی صوتی به شمار می رود و به جنین صدمه وارد می کند.

 

وی خاطر نشان کرد: آلودگی صوتی مستمر برای جنین نگران کننده است و مادران باردار در مکان هایی که صدای انفجار یا سرو صدای با شدت زیاد و مستمر با فرکانس بالا وجود دارد، نباید حضور داشته باشند.

 

 

 

وی افزود: اگر سر و صدای برای خانم باردار آزار دهنده باشد و باعث تحریک سیستم عصبی او می شود و ممکن است او را دچار سردرد، سرگیجه و وز وز گوش و ... کند.

 

وی اظهار داشت: مادران باردار باید از امواج صوتی تلفن همراه هم در حد امکان دور بمانند تا در دوران بارداری مشکلی برای خود و فرزندشان ایجاد نشود.

 

 

 

وی در خصوص زیان آلودگی های صوتی گفت: از دیگر عوارض آلودگی های صوتی سنگین شدن گوش نوزاد است به همین دلیل تمام نوزادان در هفته اول تولد باید تحت تست های شنوایی قرار بگیرند تا در صورت وجود مشکل به حل آن بپردازند.

 

 

 

وی گفت: گوش نوزاد بسیار ظریف و حساس است و اگر تحت تاثیر صداهای مهیب و بسیار بلند مانند صدای انفجار قرار بگیرند ممکن است پارگی پرده گوش ایجاد شود ولی با آلودگی های صوتی رایج، پرده گوش به سادگی آسیب نمی بیند.