بی کلک

پسرهای جوان, از این 7 دختر خواستگاری نکنید

به گزارش بی کلک گاهی فریب مهربانی بی اندازه شان را می خورید و دلتان نمی آید این همه لطف را بی پاسخ بگذارید و گاهی هم با آنها وارد یک مسابقه بی خط پایان می شوید و آرامش را از خودتان می گیرید.

 

اینها ویژگی های برخی از دخترانی هستند که وقتی وارد زندگی زناشویی می شوند, با رفتار اشتباه و ناخوشایند, مرد زندگی شان را آزار می دهند. آزاری که گاه به شکل خشم بروز می کند و به شما شجاعت جدا شدن می دهد و گاهی در لباس مهربانی بی اندازه ظاهر می شود و با چهره ای همیشه شرمنده, شما را در یک زندگی زناشویی ناخوشایند نگه می دارد. مخصوصا اگر به فکر خواستگاری و ازدواج هستید باید طرف مقابلتان را خوب بشناسید و از بعضی ها دوری کنید؛ به خصوص آنهایی که این 7 خصوصیت را دارند.

 

 

1- حرف دیگران را به سفره شما می آورد؟
گاهی با فردی روبه رو هستید که همیشه موضوعات متعلق به دیگران را دنبال می کند. می خواهد همیشه حرفی برای گفتن داشته باشد تا از دیگران عقب نماند. چنین فردی قابل اعتماد نیست. در اینجا احتمالا شما با یک «شخصیت نمایشی» روبه رو هستید و برای خنثی کردن رفتارش, باید هوشیار باشید که در بازی هایی که او راه می اندازد, با او همبازی نشوید. فراموش نکنید که او برای کسب احساس هویت, دیگران و موضوعات دیگران را در هرجا و هر شرایطی, پیش می کشد و به آنها می پردازد.
موضوع شما و زندگی شما و اطرافیانتان هم می تواند بخشی از بازی های او باشد که با دیگران راه می اندازد و به همین دلیل این شخصیت ها قابل اعتماد نیستند. گاهی بهتر است در مقابل او فقط شنونده باشید که البته کار ساده ای نیست.
می توانید تغییرش دهید؟
اگر بخواهید از او فاصله بگیرید, داستان های فراوانی برایتان خواهد ساخت. خود را آماده کنید, حرف های عجیبی درباره خود و ارتباطتان از دیگران بشنوید. برای فاصله گرفتن از او, روش قاطعانه پیشنهاد می شود.
2- می گوید استاد فکرخوانی است؟
بعضی ها همیشه در حال خواندن ذهن دیگران هستند. آنها معمولا تصورشان از خودشان منفی است و ذهن دیگران را نسبت به خودشان منفی می بینند و تفسیر می کنند.
در اینجا شما با یک «شخصیت ذهن خوان و بدبین» روبه رو هستید و معمولا تلاش شما برای برطرف کردن و رفع سوء تفاهم با او به جایی نمی رسد, چرا که او در فکر و باور خود معمولا بدترین نتایج را می گیرد و شما هم باید انرژی بسیار زیادی را مصرف کنید تا باور کند که اشتباه کرده است.
می توانید تغییرش دهید؟
اگر این ویژگی در این فرد زیاد رشد یافته نباشد با توضیح مناسب مسائل و به دست آوردن اعتمادش تا حدودی می توانید جلوی ذهن خوانی و برداشت های منفی اش  (البته نه در رابطه با همه) را بگیرید اما در نوع رشد یافته این ویژگی, کار شما بسیار دشوار خواهد بود. چرا که چنین فردی با هیچ توضیحی قانع نمی شود. بنابراین خود را خسته نکنید و قاطعانه فاصله بگیرید.
3- با شما مسابقه می دهد؟
چنین فردی زندگی را به دو بخش برد و باخت تقسیم می کند و به شکلی افراطی در جهت بردن و نباختن تلاش می کند. او همیشه نگران است که از دیگران عقب بیفتد. به گزارش بی کلک اینجا شما با یک «شخصیت رقابت جوی افراطی» روبه رو هستید و برای خنثی کردن رفتار این شخصیت, بهتر است این احساس را به او بدهید که او را می بینید. گاهی از ویژگی ها و موفقیت های واقعی اش تعریف کنید.
این فرد, شما را نیز وارد دنیای رقابت خویش می کند و در این رقابت, خشم و کینه افروزی اش را شاهد خواهید بود.
می توانید تغییرش دهید؟
اگر این ویژگی ها در وی به صورت شدید وجود داشته باشد, به این موارد قانع نمی شود. برای مراقبت از خویش, از او با روش گام به گام فاصله بگیرید. دور شدن ناگهانی از او به یک تنش بزرگ ختم می شود. پس صبور باشید و با خوشرویی, رابطه را هر روز کمتر کنید.

 

 

4- به شما چسبیده؟
کسی که همواره در جست و جوی عشق و محبت است, در آینده با شما به مشکل جدی می خورد. کسی که در محبت کردن و حمایت کردن از دیگران افراط می کند, توقع دارد شما و دیگران همیشه به او توجه و محبت کنید. در این حالت شما با یک «شخصیت مهر طلب» روبه رو هستید و هرچقدر هم که به این شخصیت محبت کنید و توجه نشان دهید, بازهم با اعتراضش مواجه خواهید شد. چنین فردی در دریافت محبت, سیری ناپذیر است و در عین حال آن قدر به شما محبت می کند که گاهی دلتان می خواهد از او فاصله بگیرید. بدشانسی شما اینجاست که همین فاصله گرفتن منطقی, باعث خشم و ناامیدی بیشتر در او می شود و تعجب می کند که چرا پاسخ محبت های او را با بی مهری می دهید. اگر هم شما بیش از حد دلرحم باشید, احتمالا نمی توانید در مقابل چهره سراسر لبخندی که حتی حاضر است کفش هایتان را هم برایتان جفت کند, جدی شوید و بگویید که این راه و رسم دوستی نیست. یادتان نرود از هر دست که بگیرید, از همان دست پس می دهید و اگر امروز محبت ببینید, فردا خودتان باید چنین نقشی را بازی کنید.
می توانید تغییرش دهید؟
ممکن است بترسید که اگر به او «نه» بگویید خشمگین شود. اما نگران نباشید. خطری شما را تهدید نمی کند. چنین فردی اهل صدمه زدن نیست خشمش هم بیشتر شامل حال خودش می شود. او با دلسرد شدن از محبت دیگران, حال بدی را تجربه می کند و به خودش آسیب می رساند اما بهتر است به جای بیهوده تلاش کردن, از او فاصله بگیرید. اگر هم می خواهید به او صدمه نزنید بهتر است آرام آرام از او دور شوید تا او هم به مرور از شما ناامید شود و کنار برود.
5- می خواهد همه را داشته باشد؟
کسی که می خواهد همه را راضی نگه دارد, در رفتار و گفتار قاطع نیست؛ در نه گفتن ناتوان است؛ از آسیب دیدن از دیگران می ترسد و بیش از حد به دنبال حفظ وجهه اش است. در این حالت شما با یک «شخصیت صلح طلب» افراطی روبه رو هستید. چنین فردی می خواهد در چشم دیگران یک فرشته باشد و اگر هم کسی از رازش (که احتمالا خودش هم از آن بی خبر است) پرده بردارد, به هزار و یک صفت منفی متهم خواهد شد. به گزارش بی کلک او به خاطر رفتار منفعلانه و عدم قاطعیت و تلاش برای راضی نگه داشتن همه, بار روانی قابل توجهی را به افرادی که در کنارش هستند تحمیل می کند؛ برای مثال اگر دوستش بخواهد از شهر دیگری به خانه او بیاید, او نمی تواند مانعش شود و شرایط دیگر اعضای خانواده را در نظر بگیرد, بلکه می تواند ماه ها بدون هیچ اعتراضی میزبانش باشد.
می توانید تغییرش دهید؟
فاصله گرفتن از این شخصیت کار زیاد دشواری نیست. در ضمن اگر شما فرد قاطعی باشید و او هم یک صلح طلب افراطی نباشد, احتمالا می توانید به مرور او را تحت تاثیر خود قرار دهید.
6- زمین و زمان را مقصر می داند؟
ارتباط با کسی که تحریک پذیر و زودرنج است و هیچ قدرتی از خود ندارد, اصلا آسان نیست. چنین فردی اغلب با تصور اینکه همه آدم ها به او بی مهری می کنند, گوشه گیر و سرشار از کینه می شود.
در این حالت شما با یک «شخصیت شیشه ای» روبه رو هستید که باعث سردرگمی تان می شود و مجبور خواهید شد که مدام مراقب رفتار و گفتارتان باشید تا مبادا او برنجد و البته بسیار تعجب خواهید کرد که چه حرف ها و حرکاتی از شما او را می رنجاند.
البته این زودرنجی او منحصر به شما نیست و در جامعه و با دیگران هم وجود دارد. تا جایی که متوجه می شوید برای اینکه او را نرنجانید باید فرد دیگری شوید و یا این احساس را خواهید کرد که تنها وسیله ای در جهت رضایت او هستید, نه یک انسان آزاد در کنارش.
می توانید تغییرش دهید؟
قطعا هر حرکتی که مطابق میلش نباشد به شدت او را می رنجاند و اگر به شما دلبستگی داشته باشد و بخواهید از او فاصله بگیرید با رفتارهای کودکانه او مواجه خواهید شد. (گریه های طولانی تا اقدام به خودکشی) بنابراین باید آگاهانه گام بردارید و تلاش کنید این مفهوم را به او انتقال دهید که ادامه این رابطه بیشتر به ضرر خود اوست تا شما! پس گام به گام برای فاصله گرفتن از او تلاش کنید.
7- می خواهد یک سر و گردن بالاتر باشد؟
کسی که از خودش و دیگران توقع فراوان دارد؛ میل به انتقام و خصومت وجودش را فرا گرفته؛ دیگران را مایوس می کند و برای اثبات قدرت و برتری اش به دیگران به هر دری می زند و با تمام وجود برای کنترل همه چیز تلاش می کند؛ زندگی با چنین فردی اصلا آسان نیست. در اینجا شما با یک «شخصیت برتری طلب» روبه رو هستید و تقریبا می توان گفت چیزی او را راضی نمی کند.
هر کاری کنید ایرادی در آن پیدا می کند و از آنجا که مهارت خاصی در ناامید کردن دیگران دارد, تلاش شما برای راضی کردنش بی فایده خواهد بود. گاهی حس خواهید کرد او در همه چیز می خواهد به شما اثبات کند که از شما برتر است. در واقع احساس خواهید کرد که شما را رقیب می بیند نه شریک.
موفقیت های ساده زندگی شما, برای او انگیزه تنگ تر کردن میدان رقابت و بیرون انداختن تان از آن است. پس شاید لازم باشد کمی از حسن نیت تان کم کنید و در مقابل او دستاوردهای زندگی تان را جار نزنید.
می توانید تغییرش دهید؟
تلاش برای خنثی کردن رفتارهای او تقریبا بی فایده است در ضمن بهتر است خودتان را برای تحقیر شدن تمام عیار در صورت فاصله گرفتن از او آماده کنید اما باور کنید که حتی بدترین واکنش ها هم ارزش دور شدن از چنین فردی را دارد.
همشهری