بی کلک

چند ترفند ساده برای اینکه موهای سالمی داشته باشید

برای اینکه موهای سالمی داشته باشید باید پوست سرتان نیز سالم باشد و مدام به موهایتان رسیدگی کنید.

در طول روز نور خورشید, انواع محصولات آرایشی بهداشتی, آلودگی ها و... به موها آسیب می رسانند. برای حل این مشکل چند پیشنهاد داریم.

تقویت پوست سر با زنجبیل

برای اینکه بتوانید پوست سرتان را تقویت کنید و نگذارید آسیب های خارجی موهایتان را از پای درآورند به مقداری زنجبیل تازه, یک قاشق غذاخوری روغن کرچک یا روغن بادام شیرین و شامپوی روزانه خودتان نیاز دارید.

زنجبیل حاوی خواص فوق العاده ای است که برای سلامت بدن بسیار مفید است, به همین دلیل می توان از آن برای تقویت پوست سر نیز استفاده کرد.

یک تکه زنجبیل تازه را پوست کنده و به دقت شست و شو دهید؛ سپس آن را در مخلوط کن بیندازیدتا له شود. یک قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین یا روغن کرچک را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا یکدست شود. ماسک به دست آمده را به کف سر و موهایتان بمالید.

بیشتر این مواد باید به کف سرتان مالیده شوند. اجازه دهید تا ماسک زنجبیل حدود 20 دقیقه روی موها و کف سرتان بماند؛ سپس آن را با شامپوی روزانه تان شست و شو دهید.

دانه کتان و روغن نارگیل برای جلای موها

دانه های کتان سرشار از امگا3 هستند و خواصی دارند که برای مراقبت و درخشندگی موها بسیار مفیدند. زمانی که این دانه ها با روغن نارگیل مخلوط می شوند خواص آن به مراتب بیشتر شده و موهایتان براق می شوند.

برای این کار به دانه کتان, آب, صافی, روغن نارگیل و شامپوی روزانه خودتان نیاز دارید. یک قاشق چایخوری دانه کتان را بکوبید تا پودر شود. یک لیتر آب بجوشانید و تخم کتان پودر شده را در آن بریزید.

اجازه دهید به مدت 15 دقیقه بجوشد؛ سپس محلول را از صافی رد کنید. صبر کنید تا محلول خنک شود و پس از آن دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل به آن اضافه کنید, هم بزنید و بگذارید 10 دقیقه بماند.

موهای تان را با شامپوی خود شست و شو داده و با دقت آب بکشید, محلولی را که تهیه کرده اید روی موهایتان بریزید و 15 دقیقه صبر کنید و دوباره موهایتان را آب بکشید.

می توانید این کار را سه بار در هفته تکرار کنید تا موهایتان براق و زیبا شوند.

آووکادو و موز برای موهای وز

به نصف یک عدد آووکادو, نصف یک عدد موز, زرده یک عدد تخم مرغ و یک قاشق چایخوری روغن زیتون نیاز دارید.

آووکادو و موز کاملا رسیده را پوست کنده و له کنید. سپس زرده تخم مرغ و روغن زیتون را به آن اضافه کرده و هم بزنید تا کاملا یکدست شود. ماسک را روی موها گذاشته و پس از 30 تا 40 دقیقه شست و شو دهید.

توجه داشته باشید که در بیشتر مواقع نیازی نیست انواع و اقسام نرم کننده ها یا صابون و شامپو را برای فصل های مختلف استفاده کنید. تنها نکته مهم آگاهی از جنس و وضعیت پوست و مو است. در این صورت مشخص می شود که موهایتان به نرم کننده نیاز دارد یا خیر.

جنس پوست صورت به این زودی ها تغییر نمی کند؛ بنابراین نیازی به تعویض زود به زود ژل و صابون شست و شو نیست.